ضد صهیونیسم

انیمیشنهای هدفمند یهود

لابی صهیونیسم در هالیوود،در عرصه تولید فیلم‏های کودکان نیزتا کنون بسیار مؤثر و فعال عمل کرده است.امروز در سراسر دنیا"والت دیزنی"نامی آشناست و بیشتر کودکان شخصیت‏های‏کارتونی والت دیزنی را به خوبی می‏شناسند.بد نیست بدانیم اولین‏شخصیت مشهور آثار والت دیزنی"میکی ماوس"نمادی از همان‏یهودی سرگردان است که مدام از سوی رقیبان قوی‏تر تهدیدمی‏شود و او صرفا با اتکا به زیرکی و چالاکی خویش،بر تمامی‏دشمنان فایق می‏آید.امروز هم تداوم این شخصیت کارتونی را درانیمیشن"تام و جری"می‏توان مشاهده کرد.مورد دیگر،شخصیت‏های کارتونی مطرود و گوشه گیری هستند که به دلیل زشت رویی‏توسط دیگران تحقیر می‏شوند ولی در نهایت این ناتوانی و زشتی باتوانایی و زیبایی جایگزین می‏گردد و آنها بر تمامی مشکلات غلبه‏می‏کنند و غبطه رقیبان را بر می‏انگیزند.انیمیشن"جوجه اردک‏زشت"و"دامبو،فیل پرنده"در زمره این گروه از آثاراند.در مورداخیر مادر دامبو که(یک فیل است)شب کلاه مخصوص یهودیان‏را بر سر دارد و به جرم دفاع از فرزندش در اسارت به سر می‏برد!وخود دامبو هم طی عملیاتی در سیرک پرچمی را که به پرچم‏اشغالگر قدس بی‏شباهت نیست به اهتزاز در می‏آورد.برخی از آثارانیمیشن نیز محملی برای پیام‏های سیاسی هستند.مثلا در کارتون‏"شیر شاه"رد پای نزاع دو ابر قدرت طی سالهای جنگ سرد و آشتی‏مجدد نسل‏های آتی بعد از فروپاشی نظام کمونیستی در شوروی‏سابق به وضوح مشهود است.همین نگره صهیونیسم حاکم بر آثاروالت دیزنی،بعضا به تولید انیمیشن‏های تاریخی در خصوص‏زندگی انبیای الهی منجر شده که سه کارتون:"کشتی نوح،زندگی‏حضرت موسی و زندگی حضرت یوسف"علیهم السلام از آن‏جمله‏اند.در تمامی این آثار،بر اساس قصص تورات،روایات‏تحریف شده‏ای از زندگی انبیای اولوالعزم ارائه شده است.جالب‏توجه آنکه در برخی از این آثار،شخصیت‏های اصلی انیمیشن باصدای مشهورترین ستارگان سینما سخن می‏گویند!مثلا درانیمیشن"پرنس مصر"که روایتگر زندگی حضرت موسی‏علیه السلام است،"وال کیلمر"به جای موسی علیه السلام،"میشله‏فایفر"به جای همسر و"ساندرا بولاک"به جای خواهر او صحبت‏می‏کنند.همچنین در تیتراژ پایانی این انیمیشن پر هزینه اسامی‏مشهور دیگری(از بازیگران یهودی هالیوود)می‏توان دید که‏صدای آنها برای بسیاری از تماشاگران غربی خاطره انگیز وآشناست.علاوه بر انیمیشن،در عرصه فیلم کودک نیز هالیوود ازتعدی صهیونیست‏ها مصون نمانده و کلیشه‏های خاصی در قالب‏فیلم کودکان،طی چند دهه اخیر مداوم تکرار شده‏اند.

مثلا کلیشه کودک محروم مانده از میراث اجدادی یا جدا افتاده ازآغوش گرم مادر که هر یک به نوعی تداعی‏گر یهودی مظلوم و به دور مانده از سرزمین مادری خویش‏اند."داستان‏سیندرلا"مثال خوبی برای این کلیشه نخ نما و تکراری است.یاکلیشه کودک شیطانی که با زیرکی بر دشمنانی که قصد تجاوز به‏خانه و کاشانه او را دارند فایق می‏آید و آنها را به سختی مجازات‏می‏کند.مجموعه طنز"تنها در خانه"بر اساس همین کلیشه پدیدآمده و با نگاهی ساده به مضامین آن،رد پای چهار جنگ اعراب واسرائیل و شکست اعراب در هر چهار جنگ را می‏توان دید.صرف‏نظر از مضامین سیاسی-صهیونیستی رایج در سینمای آمریکا،همچنان این سئوال به قوت خود باقی است که تعداد اندک یهودیان‏مقیم آمریکا و اروپا،چگونه این تراکم معنی دار سینماگران یهودی‏را در هالیوود توجیه می‏کند؟مگر شایستگی هنرمندان یهودی درنظام طبقاتی هالیوود چه اندازه است که اینگونه مشاغل کلیدی رادر عرصه سینما قبضه کرده‏اند؟و سؤال آخر آنکه آیابراستی"هالیوود یهودی است؟"‏

+نوشته شده در ۱۳۸۸/۸/٧ساعت٤:۳٧ ‎ب.ظتوسط محمد مهدی جوکار | نظرات ()